SEO neboli Search Engine Optimization se stalo důležitým nástrojem ve virtuálním světě Internetu již před mnoha lety. Jeho vznik se váže k prvním webovým vyhledávačům, mezi nimiž si možná mnozí pamětníci vybaví vyhledávač Altavista. Počátky strategie SEO bychom mohli přibližně datovat do poloviny devadesátých let a kdybychom chtěli dopodrobna popsat vývoj tohoto mechanismu, vydalo by to na jeden či více samostatných článků.

My se však nyní zaměříme na GEO. Zkratka GEO znamená Gnerative Engine Optimization. V současné době se jedná o další nástroj, který se zřejmě do budoucna bude na Internetu prosazovat v mnohem širším měřítku. GEO úzce souvisí s nasazováním umělé inteligence do praxe a právě ta má dnes při vyhledávání subjektů zásadní slovo, které může ovlivnit pozici webových stránek do značné míry. A v čem je kupříkladu GEO tak výjimečné?

Porozumění složitějším dotazům ve formě celých vět. Zatímco SEO klade velký důraz na klíčová slova a zpětné odkazy, GEO se zaměřuje na vytváření odpovědí na otázky, které jsou pokládané ve formě obšírnějšího textu v určitém kontextu. Kupříkladu se někdo chce dozvědět chemické složení kotlové oceli. Napíše do vyhledávače Google dotaz: „Co obsahuje kotlová ocel“, načež na tento náročnější dotaz pak umělá inteligence reaguje tak, že vyhledává přesné informace o složení oceli, co se týče legujících prvků. Nejde tedy o dotaz pro vyhledávač ve stylu „kotlová ocel“, ale je zde zapotřebí zpracovat přesnou odpověď, kterou umělá inteligence dokáže chápat na základě určitého větného kontextu z hlediska sémantiky, tedy významu slovních spojení v dané větě.
Jestliže jsou webové stránky správně ošetřené i ve smyslu GEO, tedy optimalizace obsahu stránek je vytvářena tak, aby bylo odtud možné čerpat přesné odpovědi v určitém větném kontextu, pak se tím zvyšuje pravděpodobnost úspěchu při zařazování webových stránek mezi autoritativní zdroje, co bývají v odpovědích umělé inteligence citovány. Tento postup zasahuje i do Microsoft Ads, což je reklamní PPC platforma pro vyhledávač Bing, netýká se to tedy pouze PPC reklamy ve vyhledávači Google.