SEO neboli Search Engine Optimization se stalo důležitým nástrojem ve virtuálním světě Internetu již před mnoha lety. Jeho vznik se váže k prvním webovým vyhledávačům, mezi nimiž si možná mnozí pamětníci vybaví vyhledávač Altavista. Počátky strategie SEO bychom mohli přibližně datovat do poloviny devadesátých let a kdybychom chtěli dopodrobna popsat vývoj tohoto mechanismu, vydalo by to na jeden či více samostatných článků.

webové stránky

My se však nyní zaměříme na GEO. Zkratka GEO znamená Gnerative Engine Optimization. V současné době se jedná o další nástroj, který se zřejmě do budoucna bude na Internetu prosazovat v mnohem širším měřítku. GEO úzce souvisí s nasazováním umělé inteligence do praxe a právě ta má dnes při vyhledávání subjektů zásadní slovo, které může ovlivnit pozici webových stránek do značné míry. A v čem je kupříkladu GEO tak výjimečné?

optimalizace SEO a GEO

Porozumění složitějším dotazům ve formě celých vět. Zatímco SEO klade velký důraz na klíčová slova a zpětné odkazy, GEO se zaměřuje na vytváření odpovědí na otázky, které jsou pokládané ve formě obšírnějšího textu v určitém kontextu. Kupříkladu se někdo chce dozvědět chemické složení kotlové oceli. Napíše do vyhledávače Google dotaz: „Co obsahuje kotlová ocel“, načež na tento náročnější dotaz pak umělá inteligence reaguje tak, že vyhledává přesné informace o složení oceli, co se týče legujících prvků. Nejde tedy o dotaz pro vyhledávač ve stylu „kotlová ocel“, ale je zde zapotřebí zpracovat přesnou odpověď, kterou umělá inteligence dokáže chápat na základě určitého větného kontextu z hlediska sémantiky, tedy významu slovních spojení v dané větě.

Jestliže jsou webové stránky správně ošetřené i ve smyslu GEO, tedy optimalizace obsahu stránek je vytvářena tak, aby bylo odtud možné čerpat přesné odpovědi v určitém větném kontextu, pak se tím zvyšuje pravděpodobnost úspěchu při zařazování webových stránek mezi autoritativní zdroje, co bývají v odpovědích umělé inteligence citovány. Tento postup zasahuje i do Microsoft Ads, což je reklamní PPC platforma pro vyhledávač Bing, netýká se to tedy pouze PPC reklamy ve vyhledávači Google.