V současné době (rok 2025) je v České republice evidováno téměř sedm milionů osobních aut. V roce 1920 jste mohli na území celého Československa spatřit pouze 3400 osobních aut. Vidíte ten obrovský nárůst počtu registrovaných osobních motorových vozidel? A co teprve počet skutečně vyrobených aut, která již byla za tu dobu sešrotována a už neexistují. V každém autě na spalovací motor byla a je také přítomna kliková hřídel. Klikové hřídele jsou jednou ze základních komponent, bez nichž nelze uvést tato vozidla do provozu. Kliková hřídel zajišťuje převod takzvaného přímočarého vratného pohybu motorových pístů na rotační pohyb, který je pak v autě skrze převodovku využit pro pohyb kol.

Tato teorie je sice poměrně jednoduchá, ale mnohem složitější je takovou klikovou hřídel vyrobit. K výrobě klikových hřídelí je potřebná ušlechtilá ocel. Takzvaná nitridační ocel 1.8519 materiál. Vyznačuje se značnou pevností a tvrdostí a zároveň tento materiál odolává korozi a uchovává si své vlastnosti i při vysokých teplotách. To je nesmírně důležité, protože při spalování paliva se vysoké teploty vyskytují. O tyto vlastnosti oceli se stará určitý obsah uhlíku a také legující prvky chrom, molybden, vanad, křemík a mangan.

S nitridační ocelí se počítá i v energetickém průmyslu, například pro výrobu lopatek turbín. Využívá se i v leteckém průmyslu a ve strojírenství. Ocelářský průmysl dodává na trh i jiné typy ocelí. Je to například ocel cementační, žáropevná, kotlová, ložisková, konstrukční, nerezová, pružinová atd. Ocel bychom měli vnímat jako důležitého partnera pro průmyslovou výrobu, v níž se zhotovují zemědělské a stavební stroje, výrobky pro potravinářský, farmaceutický a chemický průmysl, dále pak například nábytek, domácí spotřebiče, nářadí, dopravní prostředky, různé stroje a mechanismy atd.